Kas valida garaažile käänduks, sektsioonuks või rulluks

Kas valida garaažile käänduks, sektsioonuks või rulluks?

Möödas on ajad, kus garaažiukse valik käis hetkega, sest rohkem kui paari mudeli vahel valida polnudki. Klassikaline küljele avanev hingedel uks on küll kindlalt töötav lahendus, ent võrreldes teiste olemasolevate variantidega, ei ole see mingil juhul kõige mugavam. Tiibuksed nõuavad autost väljatulekut, et uksed avada. Talviti tuleb ukseesine ala ka alustuseks lumest puhtaks rookida, et uste avamine üldse võimalikuks saaks.

Tõenäoliselt just mugavuse tõttu otsustatakse aina rohkem modernsete garaažiuste kasuks.

Need jagunevad omakorda kolmeks:

  • käänduksed;
  • sektsioonuksed;
  • rulluksed.

Milline neist on aga just sinule parimaks valikuks?

Käänduks, kus garaažiukse leht liigub korraga garaaži lae alla, on tõenäoliselt kõige klassikalisem lahendus.

Käändukse lihtne konstruktsioon garanteerib selle kestvuse ja kasutusmugavuse. Kuna seda on väga lihtne avada ja sulgeta ka käsitsi, tasub seda kindlasti kaaluda juhul, kui sa millegipärast ei soovi automaatset ja elektroonikaga töötavat ukse avamissüsteemi kasutada.

Käändukse konstruktsiooni lihtsus jätab ka kujunduse osas vabad käed.

Käänduksed tulevad tihtipeale soojustamata kujul, mis tähendab, et garaaži sisetemperatuur on madalam kui muude lahenduste korral. Samas on uksele väga lihtne lisada jalgvärav, nii et kui sul ei ole just vaja autoga sisse või välja sõita, saad garaaži vahet liikuda mugavalt läbi jalgvärava.

Kuigi ka sektsioonuks liigub nagu käänduks lae alla, siis ei liigu see ühtse ukselehena, vaid avaneb vertikaalselt üles.

See tähendab aga seda, et garaažiesine ruum jääb vabaks.

Suureks eeliseks on ka sektsioonukse sobivus igale garaažile. Kuna firmadel on võimalik valmistada uks just vastavalt etteantud mõõtudele, valivad selle lahenduse tihtipeale need inimesed, kelle maja garaažiukse ava on pigem ebastandardne.

Rulluks, nagu ka sektsioonuks, võimaldab sul sõiduki kohe garaaži ette parkida, takistamata seejuures garaažiukse avanemist-sulgumist. Mis on aga sektsioonuksest erinev, on see, et rullukse tõstemehhanism ei vaja garaaži laes ruumi, nii et laealust ruumi ukse lähedal on sul võimalik hoopis lisapanipaigana kasutada.

Praegu turul pakutavatest variantidest on rulluksel kindlasti kõige optimaalsem ruumikasutus, säästes ruumi nii garaaži ees kui ka garaaži sees.

Kahjuks on rulluksel aga vähem võimalusi kujunduseks ning reeglina ei ole võimalik sellistele ustele lisada ka jalgväravat.

 

Missugust tüüpi ust siis eelistada?

Vastuse, milline uksetüüp valida, saad siis, kui sa paned paika, milleks ning kui tihedalt garaaži kasutatakse.

Kui garaažist toimub tihe sisse-välja liikumine ka ilma autot kasutamata, peaks kindlasti garaažiuksele lisama ka jalgvärava, nii et liikumiseks ei ole vaja garaažiust üldse avadagi.

See aga tähendab, et rulluks langeb kohe võimalike variantide seast välja.

Kui aga garaaži kohal on eluruumid, peaks garaažiuks kindlasti soojustatud olema, et küttekulusid mitte lakke ajada, nii et sellisel juhul oleks reeglina parema isolatsiooniga sektsioonuks või rulluks parem variant.

Kuigi alguses võib sobiva ukse valimine tunduda keeruline, siis konsulteerides ekspertidega leiad kindlasti endale sobivaima lahenduse.

12 põhjust hoida autot garaažis

12 põhjust hoida autot garaažis

Kas sina hoiad oma autot garaažis või õues? Paljud inimesed, isegi kui neil garaaž on, ei viitsi oma autot igal õhtul sinna sisse ajada.

Kuid garaaži algne idee ja eesmärk lisaks autoga seotud asjade ja tööriistade hoiustamisele ning seal auto remontimisele, oli ka autode kaitsmine nii varguste kui ka ilmastikuolude eest. Mis võiks tänapäeval olla need põhjused, miks oma autot garaažis hoida?

  • Sinu auto näeb hea välja palju kauem. Auto on katuse all kaitstud mistahes lenduva või allasadava eest, olgu selleks vihm, rahe, või muud ilmastikutingimused.
  • Autot ei ole vaja nii tihedasti pesta. Isegi kui auto ei ole otseselt porine, siis tolmukiht, mis tekib autole ka lihtsalt tänaval parkides, on piisav tekitamaks tunde, et sõidad pesemist vajava autoga. Üsna tihti näeme linnapildis autosid, mis otsekui anuks: „Pese mind!“. Samas liiga tihe pesemine kulutab auto värvi ning kaitsekihti. Kui plaanid oma autot kasutada mitmeid aastaid, siis see on oluline kulude kokkuhoid, kui ei pea auto värvi pidevalt värskendama.
  • Eelnevat teemat jätkates, auto on kaitstud ka tormikahjustuste eest. Eestis ei kohta just tornaadosid, kuid siiski on ka meil tuuleiile, mis lennutavad majade katuseid või suuremaid puuoksi. Kellel oleks siis aega ja soovi oma energiat kulutada kindlustusega vaidlemisele? Suuremad esemed, mis autodele kukuvad, tekitavad mõlke või lõhuvad klaase. Väiksemad aga värvikriimustusi.
  • Suured temperatuurikõikumised ja päikese UV-valgus. Nii naljakas kui see ka meie kliimas ei tundu, siis päikese UV-kiirgus võib kahjustada sinu auto värvi ning muuta selle aja jooksul tuhmiks. Sama kehtib ka suurte temperatuurikõikumiste kohta nagu meil on – talvel -30-st suvel +30-ni. See kõik muudab auto välimuse „vanaks“.
  • Paremini säilinud autol on kõrgem jääkväärtus. Nii lihtne see ongi! Mehaanikud saavad kohe aru, kas autot hoitakse garaažis või õues.
  • Auto on garaažis kaitstud varaste eest. Kuigi tundub, et autovarguste tippaeg jäi eelmisesse sajandisse, siis tuleb ka tänapäeval ette tänavale pargitud autodest autoraadiote, GPS-ide ja muu vähegi müüdava kraami vargusi.
  • Sama kehtib ka vandalismi kohta. Valel ajal ja vales kohas pargitud auto võib ikkagi kellelegi ette jääda, kes oma vastamata jäänud tundeid auto peal välja elada soovib.
  • Regulaarselt autot garaažis hoides võivad väheneda autokindlustuse kulud. Uurides erinevate kindlustusseltside pakkumisi, võid avastada, et auto garaažis hoidmine hoiab kokku kindlustuskulusid. Kui sul garaaž juba nagunii on olemas, miks siis mitte seda otstarbekalt kasutada.
  • Garaaž on hea hoiukoht ja töökoda. Kuigi tänapäeval ei remondi just paljud ise oma autot, on soe ruum abiks mustemate majapidamistööde tegemisel ja rolleri või maastikuratta kallal nokitsemisel. Samuti saab garaažis leida panipaiga paljudele majapidamises vajaminevatele tööriistadele ja -tarvetele. Muidugi siis tuleb hoolitseda selle eest, et auto ikka ka sisse mahuks ning garaažist ei kujuneks lihtsalt tarbetute asjade ladu.
  • Kuna garaažis, isegi kui see ei ole otseselt köetav, on temperatuuri kõikumised oluliselt väiksemad, siis hoiab see paremas töökorras auto mootori ja muud tehnilised osad. Mootor tarbib vähem õli ning auto käivitamine külmadel talveilmadel on tunduvalt lihtsam ja kiirem.
  • Talvel ei pea täiendavalt aega kulutama auto soojendamisele ning klaaside jääst puhtaks kraapimisele.
  • Oma mugavus. Korralikult soojustatud ja köetav elumaja külge ehitatud garaaž on kindlasti kõige mugavam ja ka luksuslikum variant. Toast otse garaaži astudes ei pea vahepeal minema läbi lumehangede või paduvihma.

Kui garaaž on olemas, siis miks seda mitte sihtotstarbeliselt kasutada.

Esita hinnapäring garaažiuksele siit.